woensdag 23 november 2011

DIY lippenbalsem maken

Toen ik de lippenbalsem  Vanilla Fudge van de H&M had gekocht, was ik er heel enthousiast over omdat hij zo lekker rook en het blikje ziet er mooi uit. Maar toen ik hem op deed, was ik er minder te vreden over. Mijn lippen werden er eerder droog van dan dat het echt wat hielp, dus heb ik er maar zelf een nieuwe in gemaakt!

Je hebt nodig:
- Een bakje om de lippenbalsem in te doen
- Een grote en een kleine lepel
- Vaseline
- Een lippenstift die je niet meer gebruikt
- Een kaars
- sate prikker

 
 
 
Met de kleine lepel breek je een stuk van de lippenstift af en legd het op de grote lepel. 
Met de kleine lepel schep je wat vaseline uit het potje en doet het ook op de grote lepel.

Zo ziet het er nu ongeveer uit, je hoeft het nog helemaal niet te mengen of prakken.

Door de grote lepel boven de kaars te hebben smelt de vaseline en de lippenstift. Zorg dat je niet teveel op de lepel doet want als het is gesmolten kan het al snel te veel zijn en dan gaat het over de rand heen.

Zo ziet het er uit als het gesmolten is. Roer het met het sate stokje ondertussen door zodat het smelten sneller gaat en dat je zeker weet dat alles goed gesmolten en gemengd is.

Je kan het gesmolten goedje zo in het bakje gieten. Pas op dat je niet knoeit want het is heel vloeibaar en gaat makkenlijk over de randjes heen.

Als je het te weinig vind omdat je een te kleine lepel hebt en niet veel in 1x kan smelten, doe je het gewoon nog een keer. Hou er dan wel rekening mee dat de verhouding ongeveer gelijk moet zijn dus maak de lippenstift niet in 1x op. Als je genoeg in je bakje hebt zitten zet je het een kwartiertje in de vriezer. Als je hem er uit hebt gehaald wacht je even tot hij weer op normale temperatuur is en hij is klaar voor gebruik!

Deze zelf gemaakte lippenbalsem vind ik een stuk beter dan die van de H&M. De lippenstift zorgd voor de kleur, de vaseline voor de verzorging en in het blikje zit nog de heerlijke vanille geur. De lippenbalsem is erg zacht maar je moet wel een paar keer smeren voordat je een goed laagje op je lippen hebt. Hij blijft helaas niet lang zitten en als je echt winter droge lippen hebt met velletjes en zelfs open plekjes dan zou ik tog een andere aanraden. Voor gewoon normale lippen en als verzorging is hij perfect.

Veel succes met proberen!
xxCarlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten